zondag 22 januari 2017

Lof der Commercie

Over olifantenmarketeers, de ethiek van wasmachineontkalkers en godsdienst als product

Op dit weblog zullen onregelmatig delen van beschouwende verhalen verschijnen over media, marketing, reclame en cultuur. Doel van het blog is om mijn  liefdevolle, maar ook ambivalente houding ten opzichte van het marketingvak nader te duiden. Al schrijvend wil ik meer inzicht krijgen in aard en wezen van reclame, marketing en commercie en deze zaken voor een algemeen publiek meer inzichtelijk maken. Ook wil ik met dit blog marketeers een hart onder de riem steken. Wat zij doen is niet per definitie fout, smakeloos of immoreel.

De complete verhalen zijn gebundeld te vinden op:
Lof der Commercie - paperback (15,- euro)

Lof der Commercie - e-book (6,- euro)



Het boek is onder meer verkrijgbaar bij: managementboek.nl en BOL
In het boek wordt in het openingsverhaal de anekdote over Akzo en Arie Klaver en zonen niet correct weergegeven. Zie voor de juiste versie de blogtekst van Sephora at Fifth Avenue.

Inmiddels gepubliceerd op dit blog, maar nog niet gebundeld is het verhaal 'De Landallisering van Prora'. Het is de bedoeling dat deze tekst over de commercialisering van Hitlers vakantieparadijs onderdeel gaat uitmaken van de bundel 'Er is geen marketeer die deugt'. Hierin zal ik op dezelfde voet voortgaan, maar de beschouwingen zullen soms wat kritischer en persoonlijker vam aard zijn.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten